Тази година бяха разкрити мобилни офиси и приемни на КЗП по морето
Българинът вече по-често отстоява правата си на потребител. Това стана ясно от думите на председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
"От статистиката, която имаме от първото полугодие и за месец юли, може да се каже, че действително се забелязва тенденция на известно увеличаване на броя на жалбите, както по отношение на тези, които касаят туристическия продукт, така и изобщо", заяви Маргаритов, цитиран от БГНЕС.
Според Маргаритов това до голяма степен е добър знак, защото показва, че хората са по-активни и че са склонни когато правата им са нарушени да търсят справедливост.
"Наблюдава се увеличение на жалбите, но и нашата работа е повече, ние се стремим да си я вършим ефективно и да бъдем полезни на хората", посочи той. Според председателя на КЗП един от основните приоритети на комисията, който смятат да развиват в следващите години, е този да повишат информираността на потребителите.
Тази година бяха разкрити и мобилни офиси и приемни по морето. Те трябваше да приключат своята работа до края на месеца, но Димитър Маргаритов каза, че ще направят всичко възможно тяхната работа да продължи поне в първите 10 дни на септември.
"Това, което наблюдаваме като резултат от работата на приемните, е, че в почти двойно повече случаи граждани всъщност са поискали консултация, а не са сигнализирали за извършено нарушение", заяви Маргаритов.
Така освен традиционните основни сигнали, свързани с хотелите и местата за хранене, служителите на КЗП могат да получават и жалби и сигнали за услуги, които се предлагат на самия морски бряг.
"Например имаме по отношение на отдавани под наем съоръжения от типа на джетове. Те са за липса на съществена информация - за цените, за безопасната експлоатация на съответните съоръжения. Тоест неща, които са свързани по-скоро с ежедневния контакт на потребителя по повод на неговата почивка с различните търговци, които са на морето и край плажа", каза председателят на КЗП.
Видео: БГНЕС