Това става ясно от данните за обажданията на Националната горещата телефонна линия

Оплакванията от насилие - най-вече от побойници у дома. Това става ясно от данните за обажданията на  Националната горещата телефонна линия.

 

От създаването йпрез 1997 година досега помощ са потърсили 28 877 души.  16 748  от тях са се оплакали от домашно насилие.

 

Това бе първата общодостъпна услуга за жени преживели насилие. На телефонът се обаждат пострадали от домашно насилие, сексуално насилие, трафик на хора с цел сексуална и трудовa експлоатация, и друг вид злоупотреба, деца и юноши, свидетели и пострадали от насилие, и техните близки. Телефонът предоставя емоционална подкрепа, кризисно консултиране и информация.

 

От самото начало линията се обслужва само доброволци. От стартирането й до момента са работили 350 консултанти - психолози, социални работници, лекари, юристи и други експерти.

 

В момента екип от 20 доброволци е на разположение на пострадалите и техните близки. През годините, а през последните години горещата телефонна линия се финансира от фонда за проекти съгласно Закона за защита от домашно насилие.

 

През лятото стана ясно, че случаите на насилие над деца са нараснали драстично: