Пробата му за алкохол е отрицателна

Отрицателна е пробата за алкохол на шофьора на автобуса, който се обърна късно снощи на магистрала „Тракия” край Карнобат. Валентин Иванов остава в следствения арест в Ямбол. Очаква се до края на деня да му бъде повдигнато обвинение.

При инцидента пострадаха 17 души, като трима от тях прекараха нощта в болница. По последна информация двамата, които бяха настанени в болницата в Ямбол, са напуснали лечебното заведение, за да потърсят помощ другаде.

Две са основните версии за катастрофата. Едната е, че автомобил е пресякъл пътя на автобуса, а другата - шофьорът е заспал зад волана. 

Според главния секретар на МВР Младен Маринов най-вероятно умора на водача и загубване на контрол над управлението над автобуса е причина за тежкия инцидент. 

„Фирмите да вземат мерки и да осигурят почивка”, допълни той. 

Превозното средство беше изтеглено тази сутрин. То е закарано на паркинга на Пътна полиция в Ямбол, където ще бъдат извършени допълнителни автотехнически експертизи. 

СНИМКИ ОТ МЯСТОТО НА ИНЦИДЕНТА

Пълният с пътници автобус се обърна в канавката при 297 км на магистралата край Ямбол. Влачил се е повече от 150 метра преди да спре. Сред пътниците настанала паника.

„Имаше по-възрастни жени, които бяха паднали. Когато започнаха да се изправят, някои ги настъпваха”, разказа един от пътниците.

Трийсет и един души се отървават на косъм от трагедия. Хората разказват, че шофьорът е пътувал и сутринта от Слънчев бряг и най-вероятно е заспал.

„Това означава, че един шофьор е карал в продължение на не знам колко часа. Автобусът тръгва от Слънчев бряг в 06:00 ч., отива до София и се връща обратно в 16:00, с един шофьор само”, разказва Галя Василева.

От фирмата-превозвач обясниха, че според графика водачът е трябвало да потегли от София вчера в 17:00 часа. Не знаят защо е взел и сутрешния курс.

Автобус се преобърна в канавка на АМ „Тракия”, има пострадали (СНИМКИ)

„По регламент те имат право да карат 9 часа. Понякога се случва да си правят услуги и да си разменят смени, без да се отразява. Но това ще го установи вътрешната проверка във фирмата”, заяви Георги Атанасов, изпълнителен директор на „Юнион Ивкони”.

Някои от пътниците опитвали да държат шофьора на автобуса буден.

„Имаше една рускиня до шофьора, която му пускаше музика. Шофьорът беше като дрогиран, с разкопчана до пъпа риза. Просто шофьорът беше заспал”, свидетелства Веселин Алексиев.

Имало е опасност и автобусът да се запали.

 „Всички пациенти, които приехме, бяха в дизелово гориво”, заяви д-р Валентин Вълчев, МБАЛ „Св. Пантелеймон”, Ямбол.

За щастие пострадалите пътници не са ранени сериозно. „Всички бяха с контузии и травми по тялото”, заяви д-р Валентин Вълчев.

Тепърва полицаите ще установяват причините за тежката катастрофа.

Във фирмата тече вътрешно разследване за истинността на документите, които удостоверяват, че шофьорът не е бил преуморен. Уверяват, че евентуална подобна злоупотреба е в разрез с правилата на превозвача и би довело до най-тежко дисциплинарно наказание. 

Разследващите не могат да установят точно колко е бил зад волана водачът на автобуса. 

От „Юнион-Ивкони” смятат още тази седмица да вземат решение да обезщетят пострадалите, въпреки че местата в автобуса са застраховани. 

Вътрешният министър Валентин Радев отчете 5530 катастрофи от началото на годината, ранените са близо 7000 души. 11413 превозни средства вече са със свалени номера заради нарушения.

В сряда пък МВР започва акция "Зима".

Могат ли компаниите да контролират шофьорите си, така че да не се стига до преумора и такива тежки инциденти?

Изискванията са на всеки 4 часа и половина шофьорите на автобуси да почиват поне 45 минути.

След това отново могат да шофират 4 часа и половина. Но следващата почивка задължително е 11 часа. Два пъти в седмицата тази почивка може да се намали до 9 часа.

Контролът над шофьорите се осъществява, както от компаниите, така и от ДАИ.

От началото на годината до сега от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ са съставили 113 акта за неспазване на времето за почивка на различни фирми и водачи.

Репортер: Цеца Алексова

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.

Редактор: Ина Григорова