Няма нищо по-естествено от това да се правят експертизи на пътищата, каза министърът по повод инициираните от БСП проверки на пътната мрежа у нас
Ще използваме всички допустими механизми срещу плана „Макрон”. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в ефира на „Плюс-Минус. Коментарът след новините.”.
Министърът заяви, че подкрепя всякакви действия срещу плана”Макрон”. „Всичко, което е в рамките на правилата го подкрепям, в това число и протестите, защото те са форма на изразяване на позиция”, посочи той.
Български превозвачи готвят протести в Брюксел
Той припомни, че България заедно с Полша, Литва и Унгария е излязла с обща декларация срещу предложенията в пердложените промени в пакета Мобилност от френския президент Еманюел Макрон: "10 държави са гласували против, т.е. може да се каже, че 30% от населението е застъпено в отрицанието на този общ подход, който обрича важен бранш", добави той.
Защо планът "Макрон" разгневи шофьорите на тирове?
Желязков уточни, че по времето на Българско председателство не се е допуснало темата за общия подход да бъде поставена за разглеждане. „Същевременно в ЕП беше отхвърлено самото предложение. Това създаде усещането, че тази тема ще бъде отложена за следващия мандат на Комисията предвид предстоящите европейски избори. Към онзи момент, самото постигане на мнозинството в парламента беше повод за адмирации. От друга страна ние ще се опитаме да постигнем същото януари месец. Ние сме изиграли първото полувреме в Съвета с общия подход, който не в наш интерес. На 10 януари има заседание на транспортната комисия в Брюксел. Наред с това, заедно с Полша, Литва и Унгария изпратихме писма с искане за срещи на 9 януари. Ще имаме срещи с докладчиците по отделните въпроси, в това число и с председателя на транспортната комисия, с еврокомисаря и ще кажем, че 30% от гражданите на Европа ще бъдат засегнати", обясни министърът.
Шефът на АПИ: Проверяваме качеството на всички пътища
Росен Желязков коментира и качеството на пътищата. „Няма нищо по-естествено от това да се правят експертизи на пътищата и те не трябва да бъдат, защото една политическа сила е счела, че това е политически въпрос, а такива проверки би трябвало да се правят периодично на годишна база”, каза той.
Депутат от ОП: Проблемът на пътното ни строителство е липсата на пари за ремонти
БСП отново поиска независима проверка на пътищата у нас
„Много е вредно да се настройват едни части от обществото срещу други в търсенето на решения, особено когато замирише на избори. Това е много проблемно. Наближат ли избори се активизират теми, които никой рационален човек в нормална обстановка няма да повдигне”, добави министърът.
Желязков обясни, че страната ни за последните 4 години е увеличила БВП с 30%. За същия период са увеличени данъчните приходи с 40%, според статистиката на министъра.
Никола Василев е новият изпълнителен директор на БДЖ
По думите на транспортния министър БДЖ 175 млн. лв. отиват на година за компенсиране на дефицита. „За да се поддържа една достъпна транспортна услуга. Тенденцията показа, че субсидията е все по-голяма, но броят на превозваните пътници е все по-малък. Има разминаване между вложен ресурс и ефективност. Всичко е въпрос на организация на работа. Не е тайна, че има изтичане на средства. Амбицията е с новото ръководство порочните практики да спрат”, обясни Росен Желязков.
Министърът заяви, че е наредил проверка на сигнал за сключен договор за зареждането на безмитните магазини с фирма с неясни параметри. Очаква се тя да приключи в началото на следващата година.
Желязков обяви, че ТОЛ системата за автомобили над 3,5 тона влиза в сила от 17 август 2019 година.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.