Временно спира и дейността на колцентъра за разрешаване на проблемите със Схемата за уседналост

Във връзка с пандемията от коронавируса британските власти въведоха временни промени в правилата за кандидатстване за статут на уседналост, съобщават от външното ни министерство.

В резултат българските граждани, разполагащи само с лична карта, временно няма да имат възможност да кандидатстват по Схемата за уседналост. За момента единствената възможност за кандидатстване е чрез интернет-приложението, за което е нужен международен паспорт с биометрични данни.

Британското посолство разясни новата точкова система за мигранти

Това се налага заради решението временно да бъде спряна работата на центровете за сканиране на лични документи, както и временно да бъде прекратено изпращането на лични документи по пощата. Вече изпратените документи ще бъдат върнати на техните собственици. Запазва се възможността за подаване на заявление чрез интернет като се използва мобилното приложение https://www.gov.uk/guidance/using-the-eu-exit-id-document-check-app.

Заради мерките срещу разпространението на COVID-19 временно спира и дейността на кол-центъра за разрешаване на проблемите със Схемата за уседналост. Запитвания ще могат да се изпращат само с електронен формуляр (линк към: https://eu-settled-status-enquiries.service.gov.uk/start). Ще бъде даван приоритет на имейли  от неправителствени организации, оказващи подкрепа на уязвими групи, информират още от МВнР.

МВнР със съвети към българите след Brexit

57 неправителствени организации, получили финансиране за подкрепа на уязвими групи, ще прекратят временно част от своите дейности като ще продължат да осигуряват подкрепа по телефон и по електронен път.