Предстои разширяване на линиите
Предстои разширяване на линиите на столичното метро, като приоритет е поставен върху продълженията в кварталите „Люлин”, „Слатина” и „Младост” към Бизнес парка. Едва, след като те са готови, метрото ще мине през кварталите „Витоша” и „Студентски град”.Това предизвика недоволството на живеещи там.
Фандъкова обяви кога метрото ще стига до „Овча купел“
Тесни улички, осеяни с дупки и липса на адекватен градски транспорт. Така Рангел Колданов описва квартал „Витоша”, след като преди година се нанася в една от новите кооперации.
„Прах и кал по улиците, няма къде да се паркира, няма тротоари, няма зелени площи. Аз се придвижвам изцяло с автомобил, защото има два автобуса, които на практика, извън пиковите часове, ги няма”, обясни Колданов.
Рангел и съседите му настояват преди въобще да се мисли за метро до Бизнес парка, търговски обекти на Околовръстното и Симеоновския лифт, то да мине през квартала им.
„Вижда се, и във „Витоша, и в „Студентски град” населението главоломно расте, главоломно растат строежите. Мисля, че този въпрос не стои изобщо адекватно на дневен ред къде повече хора биха имали интерес от метро”, категоричен е Рангел.
Влаковете между новите станции на метрото ще се движат автоматично (ВИДЕО)
От гражданската инициатива „Спаси София” организират дискусия по темата дали въобще трябва да има метро до лифта в Симеоново.
„Този проект просто трябва да бъде забравен. В района в момента има живущи под 1 200 и под 8 000 работещи. Това са буквално 10 влака на метрото и то, ако 100% от живущите и работещите, използват метро. Това е неправилно решение, тъй като ще доведе до още по-голямо презастрояване на Витоша”, обясни Бонев.
От Столичната община отговарят, че е спекулативно да се противопоставят двете трасета.
„Към настоящия момент се обсъжда само допускането на тези трасета да влязат в Общия устройствен план на София, за да можем да обезпечим тяхното изграждане”, посочи зам.-председателят на комисията по транспорт в Столичния общински съвет Зафир Зарков.
София купува нови 10 метровлака
Самото строителство ще започне след години. Преди старта ще се вземе решение и кое трасе да бъде реализирано първо.
„Сегашното обсъждане за Симеоновския лифт, която ще подпомогне до голяма степен ненавлизането на автомобили към планината”, добавя Зарков.
За Рангел остава изборът да чака метро или да се премести в друг квартал. „Доста е разочароваща средата за млади работещи хора”, заключва той.