Според рекламодателите и разработчиците на приложения, това ще направи рекламата по-малко ефективна

Apple пусна актуализация на своята операционна система iOS с нови функции за поверителност, предназначени да ограничат цифровите рекламодатели да проследяват потребителите на iPhone.

За повече от 1 милиард потребители на марката мобилни телефони промяната ще означава ново изскачащо известие в някои приложения, искащо разрешението им за събиране на данни, които според Apple могат да бъдат използвани за проследяване на навиците им за сърфиране в приложения и страници на трети страни.

За бизнеса правилата могат да доведат до рязка промяна на пазара за мобилна реклама, възлизащ към момента на 100 милиарда долара. Това ще стане факт ако повечето потребители на iPhone откажат да разрешат събирането на данни, въпреки че точно какво и колко въздействие ще има все още не може да се каже.

Apple представи устройства за откриване на изгубени вещи (ВИДЕО)

Apple изисква от разработчиците на приложения, да показват изскачащ прозорец, в който се казва, че апликацията иска „разрешение да ви проследява в приложения и уебсайтове, собственост на други компании“. Това трябва да бъде придружено и от обяснение защо се иска подобно разрешение.

Някои експерти по мобилна реклама смятат, че по-малко от всеки трети потребител вероятно ще дава съгласието си. А и според  рекламодателите, и според разработчиците на приложения, това ще направи рекламата по-малко ефективна.

Всички новини от NOVA NEWS гледайте в канала на телевизията във Vbox7.
Редактор: Илиян Ушеров