Предвижда се от нея да зависи част от финансирането за училищата
Нов начин на финансиране на училищата предвиждат от МОН. Парите няма да следват ученика, а качеството. Нова методология на оценяване на учебните заведения ще акцентира именно върху това.
"Методологията не се отнася за цялостното финансиране на училищата. Тя е известна като оценка на добавената стойност на училищата/ Проследява се един випуск между две оценявания на всички ученици. Те показват някакви резултати, на база на които се прави прогноза за представянето им занапред. От реално показаните резултати по-късно се изважда прогнозата", обясни един от авторите на методологията проф. Кирил Банков.
МОН: Оценката на училището да зависи от напредъка на учениците в него
Председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров коментира, че е важно да се определят критериите, които ще следят и оценяват образованието.
"Време е да се започне разговор за такъв нов модел, но той трябва да е дълъг и да постигне национален консенсус. Засега критериите не са ясни", каза още той.
Директорът на столичното 199 СУ Диян Стаматов добави от своя страна, че моментът за въвеждане на такава методология не е подходящ.
"Не е новост идеята да се въведе качеството като елемент на финансиране. Времето за това сега обаче не е подходящо. Последните две години сме в онлайн режим на обучение. В безтегловност сме. Смятам, че постCOVID периода ще продължи още няколко месеца. Време, което може да се използва за дебат по темата", допълни той.
Повече вижте във видеото.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.
Редактор: