Те често ставаха причина за инциденти

След като Париж забрани след референдум електрическите тротинетки на самообслужване, те можеха да бъдат видени за последен път по улиците на френската столица в четвъртък, предаде Франс прес. Това сложи край на петгодишното им противоречиво присъствие, но велосипедите на самообслужване са готови да поемат щафетата.

От 1 септември Париж се превърна в първата европейска столица, която забрани изцяло тези двуколесни превозни средства на самообслужване. Много парижани гледаха изумено как те се движат на зигзаг между пешеходците, макар и ограничени до 10 километра в час в определени зони, паркираха по средата на тротоарите, а често ставаха причина за инциденти.

Уникално състезание с дървени тротинетки във Филипините (ВИДЕО)

Трите оператора - "Лайм" (Lime), "Тиер" (Tier) и "Дот" (Dott) загубиха разрешителното си да заемат обществено пространство след "безпрецедентно" гласуване в началото на април. Около 90 на сто от гласувалите подкрепиха забраната на тротинетките на самообслужване, а едва 7,46 на сто от участвалите в референдума ги подкрепиха. 

Самата кметица социалистка на Париж, Ан Идалго агитира да се гласува "срещу", за да се намалят "неприятностите".

От 15 август 15 000 тротинетки постепенно бяха изтеглени от употреба и така през последния ден на месеца по улиците на френската столица остана едва шепа от тях, основно в центъра на Париж, за да бъдат изпратени след евентуален ремонт в други градове.

Солени глоби грозят компаниите, отдаващи тротинетки под наем

"Шанз Елизе", Лувъра, "Риволи", операта - журналист на АФП, обиколил тези знакови за френската столица места, не е срещнал нито един потребител на тротинетка на самообслужване сутринта на 31 август и е забелязал само шест от тези двуколесни превозни средства на централните места, където преди това се радваха на вездесъщо присъствие. Няколко от предназначените за тротинетките места са били празни или вече са "приютили" велосипедите на трите оператора.

Редактор: Цветина Петкова
Източник: Галя Горнишка, БТА