Произходът на месото от всички видове животни трябва да е посочен на етикета, посочват от БАБХ
Хаос на пазара с яйца и пилешко месо. Внесени продукти от трети страни се продавали с български етикети, алармират от Асоциацията на промишленото птицевъдство. Ясен ли е произходът на продуктите, които влизат в България и може ли да се проследи стоката, която купуваме от магазина?
Викьова: Към БАБХ не е постъпвал сигнал за преопаковане на чужди продукти като български
"Проблемът не е от вчера. За него говорим от много време, сигнализирали сме институциите", каза в ефира на „Здравей България” Даниел Божанков, председател на Асоциацията на промишлено птицевъдство. Той добави, че проблемът се изразява в това, че дали от ЕС, или Украйна у нас влиза пилешко месо, което се тражира на различни продукти. Слагат им се български етикети и те постъпват в търговската мрежа като роден продукт.
„Българският потребител не може да разбере какъв е произходът на продукта, няма как да бъде проверена историята на месото”, уточни Божанков.
Ще има ли покачване на цените на храните през 2024 г.
По думите му потребителите могат да получат информация за стоката от код, изписан върху продукта. Такъв има и на яйцата.
От БАБХ уточниха, че произходът на месото от всички видове животни трябва да е посочен на етикета.
„Посочва се мястото на отглеждане и на клане, а етикетът задължително съдържа идентификационната маркировка на бизнес оператора, който е извършил последната обработка на храната. Това прави недопустимо преетикетирането на идващите от трети страни продукти от растителен и животински произход”, посочват от Агенцията.
Според Божанков трябва да бъдат направени промени в закона. „Ние ще ги инициираме, заедно с БАБХ, за да може етикетирането да бъде по-достъпно и по-разбираемо за българския производител”, допълни Божанков. Той уточни, че по казуса ще бъде инициирана среща с БАБХ, на която ще бъде представена цялата събрана информация.