В агитацията за евровота се „включиха” исторически личности, починали преди векове

Три седмици преди изборите за Европейски парламент Румъния се нарежда на първо място в ЕС по намерение на младите хора да гласуват, показва проучване на Европейската комисия, цитирано от местните медии, пише кореспондентът на БТА в Румъния Мартина Ганчева. 

С баба и мама: Румънец участва в общински избори с цялото си семейство

“Виждаме една истинска епопея на плакати, афиши и билбордове. Много лица, но малко думи. Без визия, без ясна програма и послания. Някои рецитират стихотворения, застанали пред паметници на национални герои, други правят колажи на фона на поп фолк музика, трети използват лика на влашки войводи, загинали преди стотици години или се снимат с Дракула. Жалък опит за привличане на внимание в тази вяла кампания с оскъдно политическо меню”, коментира в интервю за Евронюз Румъния PR специалистът Шербан Александреску. 

Още преди официалния старт на кампанията по блоковете и билбордовете в Букурещ и страната се появиха образите на Влад Цепеш, Михай Витязу, Аврам Янку, Щефан чел Маре, Мирча чел Батрън и други исторически личности, които се "включват" в агитацията, макар да са мъртви от векове.

Влад Цепеш, първообразът на Дракула, дори се появи на официалното обявяване на кандидатите на една от партиите партията за евродепутати.

Отвъд социологическите проучвания и прогнозите, евровотът е значително по-малко обсъждан в публичното и медийното пространство в Румъния от този за местни лидери.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase

Редактор: Цветина Петрова
Източник: Мартина Ганчева, БТА