Снимка: Getty Images
Над 70 000 зрители са гледали филма у нас през изминалите три дни
Най-обсъжданият филм на 2015 година, екранизацията на романа на Е.Л. Джеймс „50 нюанса сиво”, надскочи и най-смелите прогнози, като постави рекорди не само за годината, но и на всички времена.
Над 70,000 зрители са гледали „Петдесет нюанса сиво” у нас през изминалите три дни, като с тази бройка филмът изпреварва досегашния първенец „Междузвездни войни: Отмъщението на Ситите“. С боксофис от 583,673.60 лв. той е и новата най-касова премиера на Universal Studios в България, оставяйки зад гърба си така обичаната от родния зрител поредица „Бързи и яростни“. В първата си седмица „Петдесет нюанса сиво” се прожектира над петдесет екрана в 28 града в страната, а на Свети Валентин – на рекордните 69 екрана.
Дългоочакваната екранизация на световния бестселър се превърна в истински хит сред зрителите не само в България, но и по цял свят. Този уикенд филмът е показван в общо 9,637 кино салона в 58 държави. В 11 страни се превърна в най-касовата премиера на всички времена. В САЩ филмът счупи рекорда за февруарска премиера, а на международния пазар – за най-касова премиера с категория R (възрастово ограничение 17+ години).
За да поставят резултатите в перспектива, Universal отбелязват, че 60% от всички кинозрители през изминалия уикенд, са гледали именно „Петдесет нюанса сиво”. Противно на очакванията, че филмът ще привлече единствено женска публика, анализът на резултатите показва, че мъжете са съставлявали почти една трета (32%) от зрителите. В световен мащаб филмът с участието на Джейми Дорнан и Дакота Джонсън е донесъл на студиото приходи от близо $240 милиона само през първия уикенд на екран.
Това е впечатляваща цифра сама по себе си, а още повече предвид бюджета на продукцията от едва $40 милиона. Приходите на практика гарантират, че обявените наскоро продължения – „Петдесет нюанса по-тъмно“ и „Петдесет нюанса освободени“, ще се случат. Режисьорът Сам Тайлър-Джонсън вече потвърди, че работата по втория филм започва.