Снимка: Thinkstock
С мълчанието си пред медиите тя си навлече гнева им
Предизборната кампания на Хилари Клинтън е всичко друго, но не и стратегическа. Рейтингът на бившата първа дама пада прогресивно, а тя сякаш не иска да стори нищо, за да си възвърне доверието на електората. В момента Хилари наподобява повече на Сфинкса, отколкото на политик, който иска да влезе в полемика. Може би това е и причината тя да се превърне в "лошия герой" за повечето американски медии.
Джо Байдън почти сигурно няма да се изправи срещу Хилари Клинтън и това е твърде зле за нея. Бихме нарекли това „мечешка услуга”. Със сигурност никой от щаба на Хилари в Бруклин не чака с нетърпение евентуален титаничен сблъсък с вицепрезидента, пише „Вашингтон пост”. Но липсата на значимо предизвикателство за бившата първа дама я прави пасивна. Засега неин единствен спаринг партньор е социалистът Бърни Сандърс и тя несъзнателно се връща към старите си инстинкти от периода си на държавен секретар и към традиционното си недоверие към медиите, което граничи с параноя. А медиите от своя страна приемат ролята на опозиция. Изолираността на Клинтън и стремежът на медиите да изобличават се подхранват взаимно.
И тъй като възможността Байдън да се кандидатира засега е само на теория, при липсата на достоен съперник сред демократите, Клинтън ще трябва да чака месеци, докато републиканците излъчат достатъчно силна номинация. Това е жалко, защото един конкурент би могъл да изведе бившата първа дама от пагубната ѝ загадъчност, да засенчи интереса към нейните имейли и да направи посланието ѝ по-категорично.
Апропо, ако Хилари се беше съгласила да разкрие своята лична електронна кореспонденция, вероятно цялата тази история щеше да отшуми скоро. Вместо това ехото от нея продължава да кънти в ушите на потенциалните ѝ избиратели.
Загадъчността е "модус операнди" за Клинтън още от 1993 г., когато тя отказа да оповести документите за аферата „Уайтуотър“, свързани със сделки на тогавашния президент Бил Клинтън със земя.
Оставайки вярна на стила си, и сега тя започна своята кампания с отказ да дава интервюта. И почти веднага успя да си навлече подигравки с несъгласието си да коментира дори рутинни въпроси извън протокола.
В интерес на истината напоследък тя дава повече интервюта и пресконференции, но репортерите около нея се оплакват, че не им се предоставя достатъчно информация.
Това поведение, съчетано с липсата на добър противник и мнението, че в кампанията ѝ липсват силни послания и смели политики, я превръща в антагонистичен образ за медиите, обобщава „Вашингтон пост”.
Хилари беше отличена като една от най-влиятелните жени световната политика. Припомнете си другите представителки на нежния пол, чиито имена са в списъка редом с нейното.