Става дума за гигантска космическа експлозия, станала преди 10,5 милиарда години

Астрономи заявиха, че открили най-древната свръхнова - експлозия на звезда, която е в края на живота си, предаде Франс прес. Става въпрос за гигантска космическа експлозия, станала преди 10,5 милиарда години

Супермасивна черна дупка погълна галактика-поничка

"Свръхновата DES16C2nm е изключително далечна, ярка и рядка - заяви ръководителят на изследването Матю Смит от университета в Саутхамптън, Англия. - Тя не е сред нещата, на които астрономите попадат всеки ден."

При свръхновите материята, от която е съставена звездата, се изхвърля със скорост хиляди километра в секунда. Тъй като се освобождава невероятно количество енергия, свръхновата блести като 200 милиона слънца и може да бъде забелязана от Земята.

Разгадаха мистериозни радиоимпулси от Космоса

Учени откриха звезда, която отказва да умре

Светлината от експлозията достигнала нашата планета след 10,5 милиарда години и за пръв път била открита през август 2016 г. Отдалечеността й и изключителната й яркост бяха потвърдени през октомври 2017 г. от три отделни телескопа, уточнява БТА.

Извършилият изследването международен екип от астрономи под ръководството на учени от университета в Саутхамптън постави DES16C2nm сред най-ярките свръхнови. "Откритието е вълнуващо, тъй като DES16C2nm ни дава възможност да си създадем представа за най-ярките свръхнови", отбеляза Матю Смит.

Астрономи откриха най-близката до Земята двойна черна дупка

Колко голям е Млечният път?

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.