Министрите Николай Нанков и Ивайло Московски трябва да предложат план за ремонтите

След трагедията в Генуа премиерът Бойко Борисов разпореди проверка на всички мостове в страната. Премиерът поиска от регионалния министър и от министъра на транспорта план, по който да се извършат едновременно ремонтите на съоръженията на пътната и транспортната инфраструктура, а не да се правят мост по мост.

Рухна мост на магистрала в Италия, има десетки жертви (НЕИЗЛЪЧВАНИ КАДРИ)

Финансирането, става ясно от стенограмата на днешния Министерски съвет, можело да е със заем от Българската банка за развитие или да се търси друг вариант за целево отпускане на средствата. 

Мостовете у нас, които се нуждаят от ремонт са 221, като 17 от тях били в лошо състояние. Необходимата сума е около 130 милиона лева.

 С упрек към опозицията, Борисов заяви, че някои от съоръженията не са ремонтирани от десетилетия.

„От 40-45 години, празнодумците говорят всеки ден, но не са сложили една лопата бетон, за да ги стабилизират. Всички тези опасни сме ги оправили, да не създаваме паника, но има други, които са в лошо състояние, по план ще дойдат един след 5 месеца, друг след 6 месеца”, заяви Борисов.

А  финансиране щяло да се намери. 

„На колегата Конте и милиард да му поискат, ще го даде, но не може да върне животите”, коментира Борисов. 

СЛЕД ТРАГЕДИЯТА: Рим готви глоба на компанията, управляваща магистралите

„До понеделник ще дадем финансовия ресурс на премиера, за тези 17 в лошо състояние са нужни около 130 млн. лв.”, заяви Николай Нанков, министър на регионалното развитие.

Преди 40 години инж.Ясен Ишев е технически ръководител на един от виадуктите на АМ „Хемус” – Коренишки дол. Днес съоръжението трябва да бъде укрепено в основите.

„По нашите правилници и норми животът на едно съоръжение е 50 години.  Бих казал, че е задължително, трябва да се гледа по различен начин отколкото на настилката на един път”, заяви инж.Ясен Ишев.

По думите му трагедията в Генуа е съвкупност от обстоятелства.

„Възможно е да има и конструктивни неудачи. Виждаме, че този мост, на който се случи, тази неприятност е над 50 г.”, коментира Ишев.

Седмици след като беше открит „Дунав мост”2 край Видин по настилката се появиха и първите дупки. Пет години по-късно асфалтът е подменен изцяло, а съоръжението е под постоянен контрол и от двете държави.

„Мостовете се изчисляват да имат живот от 100-120 години, съответните разписания са да се подменят на 20-25-50 години и засега като ново съоръжение е абсолютно сигурно”, заяви Владимир Низамов - изпълнителен директор на „Дунав мост” 2.

От откриването на „Дунав мост” 2 край Видин преди пет години досега трафика на леки и тежкотоварни автомобили се е увеличил два пъти.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.