С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”
Шесткилометровият участък от Околовръстното шосе на София от разклона за "Младост" до магистрала "Тракия" може да бъде довършен по-рано от предвидения срок.
Това обяви премиерът Бойко Борисов, който провери тази сутрин монтажа на пешеходен надлез в участъка между селата Лозен и Герман.
Съоръжението ще бъде със специална настилка, осветление и асансьор за трудноподвижни хора и майки с детски колички.
По план връзката с магистрала Тракия трябва да е готова до края на тази година.
Борисов: Строителството на Южната дъга на Софийския околовръстен път върви на много високи обороти
Първата от предвидените три пасарелки на реконструиращата се 6 км отсечка от Южната дъга на Софийския околовръстен път /СОП/ между връзката с АМ „Тракия” и кв. „Младост” е в района на кръстовището за с. Лозен. Тя ще обслужва бъдещите спирки на градския транспорт, съгласно одобрения идеен проект на Столична община. За повишаване безопасността на пешеходците проектът за реконструкция на участъка от Южната дъга предвижда изграждането на още две пасарелки.
Стоманеният пешеходен мост е с дължина 48 метра, широк е 4 м и е висок 5,5 м. Той е във формата на лека дъга и премоства Софийския околовръстен път без междинни подпирания. Металната конструкция е с най-висока степен на антикорозионна защита, допълват от АПИ.
Съоръженията ще бъдат с нощно осветление, настилка от висококачествен декинг и парапети. Те ще бъдат покрити и хидроизолирани, а металните им елементи ще бъдат поцинковани и прахово боядисани. Предвидени са асансьори, които ще осигурят достъп на майки с детски колички, възрастни хора, хора с увреждания и велосипедисти.
6-километровият участък от СОП по договор трябва да е готов до края на 2021 г., но с темповете, с които строителите работят се очаква обектът да завърши по-рано. Изпълнени са всички мрежи от инженерната инфраструктура, изградени са съоръженията в отсечката и са положени долните асфалтови пластове. В момента се извършват довършителни работи по тротоарите и кръговите кръстовища на пътните възли. Предстои при подходящи метеорологични да започне полагането на последния износващ асфалтов пласт. С разширението на над 6 км от Софийския околовръстен път в отсечката от пътен възел „Цариградско шосе” до пътен възел „Младост”, което започна през октомври 2019 г., съществуващият двулентов път се реконструира в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.
С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, ще се улесни транзитният трафик от АМ „Европа” и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция, се посочва още в съобщението.
Редактор: Георги Генов