Всички специализирани институции работят след кибератаката

„Български пощи” претърпява сериозна кибератака, която е специфична и не е извършена в България. Всички специализирани институции и експерти от най-високо ниво работят по отстраняването на проблема. Това съобщи на брифинг главният изпълнителен директор на дружеството Деян Дънешки.

„Български пощи” са станали обект на сериозна кибератака

Той уточни, че процесът с получаването на пенсиите и добавките към тях е забавен заради различния механизъм, по който хората се обслужват. Дънешки посочи, че пенсиите ще бъдат раздавани в пощенските станции по местоживеене.

Директорът коментира, че пенсионерите няма да останат без своите пенсии. Ако се наложи, клоновете ще работят и на 21 април. „Работи се по-бавно - това е факт. Правим всичко, каквото е възможно, за да получат парите си”, подчерта Дънешки и призова хората да проявят търпение заради извънредната ситуация.

Киберексперт: От атаката към "Български пощи" няма изтичане на лични данни

 

 

„Възстановяваме системите една по една. Когато имаме готовност да работим на пълните възможности, ще информираме допълнително”, заяви Дънешки. И уточни, че към момента няма информация за изтичане на данни. 

Заради централизираната система на „Български пощи” има проблем във всички клонове в страната. „Уведомили сме контрагентите, с които работим. Дали сме им информация за проблема”, допълни изпълнителният директор.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

Редактор: Георги Генов