Снимка: iStock
Мярката ще влезе в сила на 4 ноември
Парижките власти заявиха, че от следващата седмица ще ограничат движението в централната част на френската столица. Те ще забранят на превозните средства да преминават през района. Кметството, под ръководството на социалиста Ан Идалго, публикува декрет за налагане на ограничена зона за движение в сърцето на центъра. Идалго от години води кампания за ограничаване на движението и насърчаване на колоезденето в задръстената от автомобили френска столица.
Декретът се отнася до първи, втори, трети и четвърти квартал в столицата. Зоната е около 5,5 кв. км и включва забележителности като Лувъра и градините Тюйлери. Мярката ще влезе в сила на 4 ноември, заяви заместник-кметът на Зелените Дейвид Белиард, който отговаря за транспорта.
Европейските градове, които не желаят повече туристи (ГАЛЕРИЯ)
Достъпът до този район ще бъде разрешен само за превозни средства за спешна помощ, автобуси, таксита, хора с ограничена мобилност, мотористи, работещи или живеещи там и т.нар „движение по предназначение“, включително тези, които са в района по конкретна причина, като например посещение на лекар, кино или магазин.
Въвеждането на зоната беше ангажимент на кампанията на Идалго да разчисти публичните пространства в градския център, заети от коли, и да намали замърсяването. То беше отложено няколко пъти. Решението последва примера на няколко големи европейски градове като Мадрид, Милано и Рим.
Снимка: iStock
Кметството на Париж очаква значително намаляване на интензивността на трафика с до 30% по най-натоварените пътища, както и намаляване на шума и подобряване на качеството на въздуха. Мярката ще се прилага чрез система за доказване на местоживеене и онлайн декларации. Първоначално ще има гратисен период, докато хората свикнат с новите правила, заяви местната власт. Идалго увеличи броя на велосипедните алеи в Париж за сметка на автомобилите, особено на улица „Риволи“, която е основна в центъра на града. Критиците обаче я обвиняват, че само пренасочва трафика и предизвиква още по-голяма концентрация на автомобили на други места.
Редактор: Калина Петкова