Това крие сериозни рискове за зрението на водача

Затъмняването на стъклата на автомобилите доскоро беше мода при скъпите лимузини. Търговците наблюдават, че през последните години собствениците на по-стари и евтини коли масово започнаха да поставят некачествено фолио на прозорците. Какви рискове крие това и законно ли е изобщо?

 

В България и в редица страни е в сила Правило 43 прието от ООН през 1999 г., според което не се допуска намаляване на пропускателната способност на челното стъкло под 75% и под 70 на сто за останалите стъкла.

 

Колите, чиито стъкла са затъмнени фабрично и са произведени по стандартите на ЕС, не подлежат на санкции от КАТ.

 

Пътните полицаи разполагат с устройства за измерване на пропускливостта на автостъклата.

 

И въпреки предупрежденията, специалистите отбелязват, че все повече коли са с напълно черни стъкла, при това голяма част от тях са облепени с некачествено фолио. То не предпазва очите на шофьора от вредните лъчи на слънцето.

 

В Европа и по света шофьорите поставят фолио на прозорците на колите си по обективни причини – да пазят кожата и текстила от избелване, да намалят топлината, която минава през стъклата. У нас по-често фолио се поставя, за да подчертае характера на шофьора, шегуват се търговците.

 

Репортер: Христо Калоферов
Оператор: Даниел Антов