Популярните в Европа отпуски от два-три дни в края на седмицата вече стават практика и у нас...
20 млн. лева се отпускат по Програма "Регионално развитие " за пет проекта за реклама на България в чужбина, както и за насърчаване на туристическите пътувания на българите вътре в страната.
Постепенно фокусът се изменя от представянето на страната ни като ски и морска дестинация , към промотиране на възможностите за градски туризъм в края на седмицата и то през цялата година.
Популярните в Европа отпуски от два-три дни в края на седмицата вече стават практика и у нас, твърди заместник министъра по туризма:
„Да, става, специално за български граждани, за пътувания през уикенда, т.н. "сити брейкове" . Това наистина се практикува и има голям успех. Ще дам пример с Велико Търново. Бургас в момента, също много добре се развива като дестинация."
Но за да стигнат туристите до забележителност в околностите или във града, предстои още работа:
„Независимо дали това е музей, пещера или остров, извън атракциона изграждаме велоалея, или, знаете, купуваме морски автобуси, както ги нарекоха колегите."
Надеждите са, че в дни като празниците за Великден повечето българи ще се насочат към туризъм вътре в страната.
Статистиката ни обаче не отчита резервациите в хотелчетата с под десет легла, което все още изкривява доста общата картина на българския туризъм.
Гледайте цялата централна емисия на Новините на Нова на сайта на Nova Play.