Според солиста общото между операта и тежката рок музика е... Вагнер

Кое е общото между операта и тежката рок музика - Вагнер, разбира се. Следващата седмица в Софийската опера се завърта отново тетралогията на Вагнер - "Пръстенът на Нибелунга". Сред солистите на спектаклите е басът Мартин Цонев, който освен от операта е изкушен от дет метъла и мелодичните рок балади. 
 
Критиците определят Мартин Цонев, солист на операта в Бон и на Софийската опера, като наследник на тримата големи български басове Борис Христов, Николай Гяуров и Никола Гюзелев. Малцина знаят, че когато прави първите си стъпки в операта, паралелно се изявява и на друга сцена – тази на тежкия рок. Като част от група „Нихилист” издава в началото на 90-те два албума в стил дет метъл.
 
Мартин Цонев казва, че преходът от дет метъла към операта за него бил съвсем естествен: 
 
Просто смених изразните средства - те са пак толкова интензивни, агресивни, крайни, в добро и в зло. За мен това е естествено просто - няма такъв скок, няма конфликт в това нещо”. 
 
Чуйте целия разговор със солистаКъм своите съмишленици по музикални предпочитания – Мартин, който изпълнява ролята на Вотан в тетралогията на Вагнер „Пръстенът на нибелунга”, отправя покана - да не се притесняват и да дойдат да гледат Вагнер, защото това са основите на тяхната любима музика.
 
Независимо дали става въпрос за дет метъл или опера, Мартин Цонев е убеден, че всеки вид музика и изкуството въобще имат ролята да бъдат катарзис за хората и обществото: 
 
„Изкуството има огромната отговорност да избалансира цялата икономика, банките, политиците. Ние сме точно в тази сфера, където може да се помага за това пречистване и след него, след катарзиса идва тази увереност в човек, че той може да постига нещата и да гони своите голове”, на мнение е солистът.
 
Какво заяви още Мартин Цонев – гледайте във видеото.