През последните пет години от 121 инцидента на жп прелези, само 3 са по вина на служители

Спешни мерки и уволнения в БДЖ след поредния смъртен случай на жп прелез. Най-вероятно човешка грешка е причина за инцидента от миналата седмица в София - тогава локомотив удари лек автомобил и един човек загина. Впоследствие ръководителят „Движение” на гара Волуяк е отстранен от работа. Други четирима са уволнени заради лошите условия на труд в БДЖ.

 

Заради зачестилите инциденти на жп прелези транспортният министър Николина Ангелкова поиска спешни мерки, които да гарантират безопасността при движение на влаковете, както и по-добри условия на работа. И даде ултиматум до петък на масата да има готови предложения за промени. В противен случай заплаши с уволнения и ръководствата на дружествата в системата на железниците.

 

За всеки влак, който минава през квартал „Захарна фабрика” в столицата, дежурният прелезопазач получава обаждане от гарата, от която тръгва. След като сигналът е получен – бариерите падат. Но не винаги, което може да се окаже фатално. Като в четвъртък, когато локомотивът, движещ се от Волуяк за Централна гара София, удари лек автомобил край Обеля.

 

И все пак през последните пет години от 121 инцидента на жп прелези, само 3 са по вина на служители. При повечето бариерата не се оказва препятствие по пътя на шофьорите. Затова и мерките се затягат – изграждане на надлези и поставяне на автоматични бариери.

 

„Няма да има прелезопазачи и няма да има влияние на човешкия фактор”, категоричен е главният ревизор по безопасността на НКЖИ Бисер Минчев. Освен това всички служители трябва да се обучат да работят с автоматичните системи в локомотивите, а влаковете – преоборудвани.

 

„Няма как един машинист да работи 8 часа и да седи на някакви стари столове – този проблем трябва да се реши незабавно. Ако не получим уверение до петък за предприетите адекватни мерки – ще има и промени и в ръководствата на двете дружества”, заяви министърът на транспорта Николина Ангелкова. Затягат се и мерките срещу кражба на релси и болтове от железопътната мрежа.

 

Локомотив на товарен влак горя край Стара Загора днес следобед. Композицията е превозвала 16 вагона въглища. За щастие огънят не е стигнал до тях. Няма пострадали, машинистът и помощникът му са леко обгазени, оказана им е първа помощ. жп трасето Нова Загора – Стара Загора остана затворено за часове.

 

Две пожарни и автомобил на Граждаска защита са участвали в гасенето, огънят е овладян за около 30 минути, но кабината на локомотива и електрическата инсталация във влака са изгорели. Причините се изясняват, най-вероятно става въпрос за късо съединение в електрическата част. Това е поредният подобен инцидент край Стара Загора след като през август се запали локомотив на пътнически влак.

 

Всичко по темата гледайте във видеото.