Снимка: Тhinkstockphotos
За какво трябва да внимаваме?
Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи две неравноправни клаузи в общите условия на договорите на туроператори. Те ограничават правата на потребителите при ползване на услуги, както и възможностите за предявяване на рекламация за некачествена услуга, информират от комисията.
Срокът за подаване на рекламация е съкратен от 14 на 7 дни. Туроператорът предвижда представянето на рекламации да става единствено писмено в офиса му. Според закона рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни. А срокът може да бъде пропуснат, тъй като не ни се дава възможност да подадем жалба устно.
Другата клауза е, че туроператорът не носи отговорност в случай, че по независещи от него причини се стигне до отменяне, забавяне или изменения на сроковете и условията на пътуването. Като такива причина са посочени забавяне на самолетни полети или автобусни превози по технически или метеорологични причини, както и при промяна на разписанието от страна на превозвача, както и загуба или повреда на багажа по време на пътуването.
Основното задължение на туроператора към потребителя е да го осъществи съобразно договореното между страните. В заплатената от потребителя цена се включва и билет. Ако вината за промяната в пътуването е на превозвача, туроператорът може да предяви претенции към него. Едно от основните задължения на туроператора е и пристигането на багажа.