Абсурдни задачи ли са причина за лошите резултати или нещо друго?
„Това, което се случи с матурите тази година, е просто скандално. Ние какво искаме да покажем – че са слаби учителите, че са слаби учениците? Не е вярно това”, каза в "Здравей, България" зам.-ректорът на Висшето училище по застраховане и финанси проф. Сава Гроздев.
С тези думи той коментира голямото количество двойки на матурите след 7-и клас. И твърди, че има изтичане на информация по посока учениците. Посочи и пример. Проф. Сава Гроздев разказа, че Мадлен Христова от Центъра за оценка на качеството, който е изготвил матурата по математика, е учителка в 125 СОУ в София и е класен ръководител на 7-и клас. Какво показват резултатите?
„От 17 души в нейния клас, има 10 шестици по математика”, обясни проф. Сава Гроздев.
„Обяснявам за трите височини в една точка. Това е математически факт, който е еквивалентен пример от географията за върха. Но за какво ми е да знам този факт, ако не знам как да го прилагам. Тоест, математиката не е само изучаване на факти, но и решаване на задачи, за да разберат учениците как става това и да го запомнят. Това липсва в училище. Малко са часовете по математика и има една апатия от страна на учениците”, коментира още проф. Сава Гроздев.