Идеята е те да бъдат намалени с 30% до 2030 г.

Европейската комисия предложи драстични съкращения на вредните емисии от автомобили през следващото десетилетие, подкрепяйки Парижкото споразумение за климата и в конкуренция с Китай, която все по-засилено стимулира производството на електрически автомобили. Идеята е намаляване на емисиите на въглероден диоксид от леки и лекотоварни автомобили с 30% до 2030 г., като предложението трябва да бъде одобрено от 28-те държави-членки на ЕС и от Европейския парламент, информира "Франс прес", цитирана от БГНЕС. 

"Трябва да действаме, за да изпълним нашите глобални ангажименти по отношение на климата и да намалим зависимостта си от петрола", заяви на пресконференция еврокомисарят по климата и енергетиката Мигел Ариас Канете.

Предлагат по 5000 лева бонус при покупка на електромобил

Той каза, че увеличаването на емисиите от пътния транспорт от 1990 г. насам е "очевидно в противоречие" с обещанията на ЕС за намаляване на парниковите газове в рамките на Парижкото споразумение за климата от 2015 г.

"Трябва да действаме, за да запазим европейската автомобилна индустрия конкурентоспособна и новаторска", добави Канете, като представи предложение за насърчаване на производството на хибридни и електрически автомобили.

"Ще загубим технологичното лидерство в чистите превозни средства, ако САЩ, Япония и Китай продължат да ускоряват иновациите си", предупреди той.

До 2040 г. Франция ще забрани продажбата на автомобили с бензин или дизел

Еврокомисарят каза също, че ЕК има за цел да "възстанови доверието на потребителите", след като германският автомобилен производител Фолксваген призна през 2015 г., че манипулира тестовете за емисии от дизеловите превозни средства. Много други автомобилни производители оттогава също са подозирани.

Емисиите от дизелови автомобили, подправени да изглеждат екологично чисти, може да са причина за смъртта на 5 000 души годишно само в Европа, според проучване, публикувано през септември от Environmental Research Letters. 

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари. 

Редактор: