То подобрява уменията за разбиране и изпълняване на задачи

Послъгването е полезно за развитието на когнитивните способности на децата. Това показва ново изследване на учени от Торонто, цитирано от в. "Дейли мейл" и БТА.
Специалистите са направили експеримент с група от 42 деца в предучилищна възраст. Нито едно от тях не е демонстрирало способност да лъже преди експеримента. Децата били разделени на две групи. Едната от тях била така наречена контролна група, а другата е била групата за провеждане на експеримента. На тази група, съставена от момчета и момичета на средна възраст около 40 месеца, учените показали как да слъгват с оглед спечелване на играта криеница, изразяваща се в криене на предмет, за който възрастен човек трябвало да отгатне в коя ръка на детето се намира той. В случая укритият предмет бил пуканка. На децата било поръчано да се държат така, че да успеят да заблудят възрастните.

УНИЦЕФ започва кампания за ранно детско развитие

После на всяко дете от групата бил даден стандартизиран тест за проверка на когнитивните възприятия. Тестът проверявал например способността на децата да разбират намеренията на другите, да фокусират вниманието си, да се фокусират върху задачи, да организират дейността си, да отдават приоритет на някои неща и да планират ефективно нещо.
Експертите установили, че децата, които успявали бързо да се научат да заблуждават възрастните, извлекли незабавно когнитивни ползи от това.
В по-общ план тези изводи подкрепят идеята, че дори негативно социално поведение може да е от полза за когнитивните способности, когато подобно негативно поведение кара хората да преследват цел, решават проблем, търсят перспектива. Това не означава, че родителите трябва да учат децата да лъжат. Но децата, които се научат да лъжат по-рано, имат много по-добри когнитивни способности, казват специалистите.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Редактор: Иван Иванов