Това обяви заместник-здравният министър в деня, в който телефонът отбелязва 10-ата годишнина от създаването си
С промяна в работата на телефон 112 спешните обаждания вече ще стигат до операторите в Бърза помощ за около 10-15 секунди, а не както досега - за 2-3 минути. Това съобщи заместник-здравният министър Бойко Пенков по време на официалното отбелязване на 10-ата годишнина на спешния телефон. Пенков обясни още, че това ще се случи паралелно с въвеждането на нов хардуер, който ще позволи да бъдат приемани до 3000 обаждания от един пост.
Освен това, към системата за линейките ще бъдат интегрирани и спешните приемни отделения на големите болници. Така екипът на Бърза помощ на място ще подава информация към конкретно спешно отделение, за да е ясно какъв пациент ще бъде докаран. Сега такава възможност няма.
В по-далечна перспектива се обмисля да има и неотложни звена, които също да бъдат интегрирани в тази система, но това ще се случи след обсъждане с лекарите, посочи Пенков, цитиран от БТА.
Новата система за безопасност на пътя eCall вече е факт и у нас
По повод 10-ата годишнината от създаването на тел. 112 у нас, сегашният му директор Цветомир Цеков обясни, че се работи върху създаването на изцяло нова платформа, чрез която сигналите да бъдат подавани дори като видео. Освен това се очаква да заработи и приложение, което ще позволи на хора с увреден слух и зрение също да подават сигнали.
За десет години на тел. 112 са приети повече от 44 милиона обаждания, като пикът е бил през 2012 г. В същото време борят на фалшивите обаждания намалява плавно с годините, а реалните обаждания с искания за помощ растат, като вече са над 53 на сто. На ден всеки оператор приема по около 200 обаждания.
Още по темата гледайте във видеото.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.