Проверка установи, проблеми с качеството на настилката

Участък от АМ "Тракия" има нужда от ремонт от поне две години. Това заяви в студиото на „Здравей, България” инж. Десислава Паунова, член на УС на АПИ.

„От взетите проби от лот 2 на АМ ”Тракия” се вижда ясно износващият пласт на настилката, най-горният пласт, който прави сцепление с гумите на автомобилите. Неговата работа е да преразпределя и напрежението надолу в цялостната конструкция на пътя. Под него се намира биндерният и още един основен пласт. Всеки един от тях работи по определен начин и предава напреженията надолу по конструкцията на пътя", обясни експертът, показвайки така наречената „ядка” – цилиндър, от настилката, който се изрязва в дълбочина, за да се види какви материали са вложени.

Демерджиев за проверките на "Хемус" и "Тракия": Настилката е с много лошо качество

Като цяло горният износващ пласт може да се изтъни за 10 години. „Но порядъкът, в който той би могъл да се износи, не кореспондира с порядъка на част от липсващите сантиметри. Може да се износи 2-3 милиметра – не повече”, категорична е Паунова.

Строителят на Лот 2 на „Тракия” отговори на обвиненията

По думите ѝ има голяма разлика между реалната настилка и показателите ѝ, които са посочени в проекта. „Намаляването на конструкцията на пътя не може да говори за лош път. Може да говори за това, че един път, след като е въведен в експлоатация, преждевременно може да достигне до необходимост до ремонт”, категоричен е експертът.

Тя подчерта, че към днешна дата единият от двата участъка на АМ „Тракия” има необходимост от ремонт през последните две години. „Разпоредили сме проверка, за да определим какъв точно ремонт трябва да се извърши”, посочи тя.  

Целия разговор гледайте във видеото. 

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

Редактор: Станимира Шикова