Снимка: БТА
Протестните действия ще продължат до 29 януари
Машинистите от железопътния транспорт в Германия започнаха най-дългата си стачка, която ще продължи 6 дни. Тя се провежда по призив на синдиката GDL и е породена от спор с националния жп оператор "Дойче бан".
Заетите в сектора продължават да настояват за намаляване на работното време от 38 на 35 часа при същото заплащане. От германските железници обаче не приемат исканията.
Снимка: БТА
Протестът започна в 18:00 ч. във вторник в товарния транспорт, а рано тази сутрин стачните действия обхванаха и пътническия.
Машинистите в Германия обявиха шестдневна стачка
Протестните действия трябва да продължат до 18:00 ч. на 29 януари. През следващите няколко дни пътуващите в Германия ще се сблъскат със значителни ограничения при превозите на дълги разстояния и регионалния жп транспорт.
Снимка: БТА
„Стачката се провежда в логистичния сектор, който е в криза. Заради войната в Близкия изток изпитваме значителни затруднения в световния морски трафик, корабите трябва да пътуват по-дълго. Тези кораби пристигат по-късно в пристанищата и стоките трябва да се извозват възможно най-бързо, за да се избегнат задръствания, каквито преживяхме по време на пандемията от COVID-19. Стоките, които произвеждаме тук, също трябва да бъдат вкарани в международния морски транспорт”, заяви икономическият анализатор Михаел Грьомлинг.
Другата страна на монетата са икономическите проблеми. Според експерти само ден национална стачка на железниците струва около 100 милиона евро на икономиката, а при шестдневна стачка могат да се очакват щети на стойност милиард евро.
Както и при предишните стачки, "Дойче бан" изготви разписание със значително намалени услуги. Пътуващите могат да разберат кои влакове ще се движат чрез уебсайта на германския жп оператор или неговото мобилно приложение.