Вижте експеримента на Новините на Нова, заедно с автомобилния състезател Атанас Атанасов...

Все повече хора се отправят на път през отпуските си. Решихме да проверим влияят ли високите температури върху управлението на автомобилите и по-специално, как се променя спирачният път върху нагорещения асфалт.

Малко преди обяд започваме експеримента заедно с автомобилния състезател Атанас Атанасов. Температурата навън е около 30 градуса. Измерваме какво разстояние е било нужно на автомобила да спре след натискането на спирачката.

5 часа по-късно се връщаме на същото място. Температурата вече е над 37 градуса, а асфалтът - в пъти по-горещ. С уговорката, че са възможни неточности, повтаряме експеримента при същата скорост и същите условия.

Разликата е 6 метра.

Макар и непредставителен, експериментът ни на пътя показа, че и няколко градуса разлика в температурата водят до промяна в спирачния път на автомобила.

По-късият спирачен път при по-топлото време обаче в никакъв случай не трябва да успокоява шофьорите, защото пък тогава рефлексите са забавени, предупреждава автомобилният състезател.

„Моят съвет към шофьорите е всички да внимават, защото жегите влияят не само на автомобила, а и на хората. Трябва да карат внимателно, да пият повече течности", каза Атанасов.

Репортер: Димитър Иванов