Страната ни основно се свързва със слънце, море и ниски цени и в по-малка степен с планински и ски туризъм

България е малко позната туристическа дестинация. Това сочи проучване на Министерството на икономиката, направено сред жителите и туроператорите на 15 европейски държави.

Страната ни основно се свързва със слънце, море и ниски цени и в по-малка степен с планински и ски туризъм. А възможностите за културен туризъм са почти непознати.  

Проучването е направено сред близо 6 000 българи и чужденци и 300 туроператори  от цяла Европа. Сред тях и такива, които вече са били в България.
 
Близо 80% от чужденците, които са били в България, са удовлетворени от своя престой и около 60% от тях повече от два пъти посещават страната. Това са едни добри данни”, коментира заместник-министърът на икономиката и туризма Иво Маринов.

Основния поток от туристи е насочен към морето. Те избират страната  ни пред основните ни конкуренти като Турция, Хърватска, Гърция, Италия и Испания. Като водещите фактори са красива природа, климат и ниски цени. 

 

Все още обаче остава неоползотворен потенциала на България в сферата на балнео, СПА и културния туризъм. Страната ни остава непозната и за туристите извън Европа.

 

„Това са основно презокеанските дестинации, говорим за САЩ, в по-малка степен за Япония и Китай, а пък това са пазарите, които имат голям потенциал и за в бъдеще нашите усилия ще бъдат насочени към тези пазари”, заяви Иво Маринов.

 

Основен приоритет на България обаче е привличането на туристите от Русия, Румъния, Великобритания и Германия.

 

Репортер: Йовка Драганова