Дружеството има право да преизчислява сметките, ако установи, че електромерът не отчита коректно

Допълнителни фактури за ток отпреди 4–5 месеца получават абонатите на EVN в Стара Загора. За това сигнализира нашия зрител Росица Георгиева.

 

Оказва се, че тя дължи допълнителни 811 лева за ток към тези, които вече е платила от януари до април. При опит да получим повече информация в клиентския център на EVN в Стара Загора екипът ни се натъкна на грубо отношение от страна на охраната.  

 

На 15 юли Росица Георгиева получава фактура за ток на стойност 811 лева за периода от 14 януари до 5 април.

 

Става дума за цитиран в писмото на EVN протокол, според който електромерът отчита с 80% по-малко консумация. Росица Георгиева, обаче не е усетила това в зимните си сметки. Тя живее сама, топли се с дърва, готви на газ.

 

В отговора, който получихме от пресцентъра на EVN, беше цитиран член 54, ал. 2 от общите условия, според който дружеството има право да преизчислява сметките, ако при проверка установи, че електромерът не отчита коректно.

 

Росица Георгиева е категорична, че не може да покрие сумата от 800 лева в посочения 10-дневен срок. Отново чрез пресцентъра на EVN разбрахме, че може да подаде искане за разсрочване, но не е ясно дали то ще бъде одобрено.

 

Възможният изход дойде от друга жена в клиентския център, която се  сблъсква със същия проблем. Тя директно подаде искова молба в съда.

 

Какви отговори на въпросите си получи Росица Георгиева в клиентския център в Стара Загора не разбрахме. При опита ни да я придружим вътре, не за да снимаме и да взимаме интервюта, а за подкрепа бяхме грубо изблъскани от охраната. При втория опит успяхме да достигнем единствено до фоайето. Строго охранявания клиентски център остана недостъпен за нас с мотива, че сме журналисти.