Оказва се обаче, че Здравната каса не може да й назначи заместник във Вакарел

През изминалата седмица д-р Виктория Чобанова, личната лекарка от Вакарел, която дели пациентите си на доволни или недоволни, беше проверена от Областната здравна каса, Агенция „Медицински одит” към Здравното министерство и Етичната комисия към Българския лекарски съюз. Това са трите институции, които могат да вземат отношение и евентуално да наложат санкции на д-р Чобанова.

 

В сряда инспектори от Областната здравна класа и представители на Здравното министерство посетиха д-р Чобанова. Един от тях се срещна с пациенти, подали жалба и подписали подписката срещу нея.

 

Пред кабинета й все още се вижда бележката, с която дели доволните от недоволните пациенти. Проверката продължи около три часа. Първи излязоха инспекторите на министерството. След малко напуснаха и инспекторите на Здравната каса. Коментираха, че явно става дума за загуба на доверие между медика и населението.

 

Оказва се, че бележката не е проблем. Според рамковия договор, който урежда отношенията между лекар и Здравна каса, няма текст, според който лекарката да бъде наказана заради  бележка с такъв текст. От БЛС обаче имат правомощия да й търсят обяснение за нея. Съгласно чл. 10 - когато няма доверие между лекарите и пациентитите, лекарят е в право да откаже, без случаите на неотложност, каквито случаи е имало.

 

И все пак и инспекторите от Здравната каса и представителите на Лекарския съюз бяха категорични, че наказание за лекарката ще има. Тя ще бъде глобена въз основа на нарушенията, които е направила - очаква я мъмрене или глоба.

 

За съжаление обаче няма друг личен лекар, който да я замести. Ако прекрати договора, Касата трябва да назначи нов лекар. Това пък нарушава правата на пациентите, защото касата няма право да назначава лекар.

 

Що се отнася до резултатите от проверката на Здравното министерство - според тях единственото нарушение на д-р Виктория Чобанова е, че няма регистрация на кабинета във Вакарел.

 

Повече по темата ще научите от видеото.