Снимки: МРРБ
Така се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София
От днес шофьорите пътуват по цялото 16,5 км трасе на Северната скоростна тангента. За движение са пуснати последните 3 км от участъка. Проектът е лот 70 от ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г., която се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет.
От 30 декември м. г. трафикът преминава по 13 км от тангентата - отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до разклона за Требич, и остана около 3-километров участък от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“, директното трасе на който вече е готово.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова заедно с министър-председателя Бойко Борисов и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфроструктура“ инж. Лазар Лазаров провериха готовността на обекта. Със Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Подобрява се достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, улеснява се трафикът и се съкращава времето за пътуване.
С изграждането и на втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който трябва да е готов тази година от най-североизточния квартал на столицата – „Враждебна“ до най-северозападния и най-голям жилищен комплекс „Люлин“ ще се стига за около 15 минути. Тангентата е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление.
Отсечката не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява важна, бърза и директна връзка с главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия.
Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София - Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа. Изпълнител на проекта – лот 70, е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.