Запазва се негативната тенденция от 2016-та
По данни на европейската агенция по околна среда България е най-замърсената столица в ЕС. Така беше през 2016, ситуацията не се промени и през 2017г. След като от началото на годината много граждански организации скочиха срещу невземането на мерки срещу мръсния въздух, следващата седмица на 25 предстои гласуване в общината. Четни и нечетни номера на колите, забрана за влизане на автомобили в определени зони, евтин градски транспорт в дните на замърсяване – са част от предложените мерки, ще проработят ли – в студиото на "Събуди се" коментираха експертът по устойчиво развитие Боян Рашев и Стефан Димитров, който е един от създателите и ръководител на Гражданска мрежа за измерване на чистотата на въздуха.
Отпадна предложението за четни-нечетни номера в София
София ли е най-мръсната столица в Европа?
„Очевидно да, няма как да не повярваме на осъдителната присъда от Европейския съд”, каза Стефан Димитров.
Фини прахови частици над нормата в 10 града у нас
България се намира в състояние на „екологична катастрофа”, според него. Традиционните мерки срещу това, не са налични. „В момента трябва да се взимат мерки за управляването на една катастрофа”, каза той.
Бургазлии на протест срещу мръсния въздух
„Проблемът с качеството на въздуха, не се решава с мерки”, заяви експертът по устойчиво развитие Боян Рашев. Той подчерта, че това не става „от днес за утре”.
Въпреки, че София е най-мръсната столица в Европа, качеството на въздуха се подобрява, каза той, цитирайки данни на европейските агенции.
СРЕЩУ МРЪСНИЯ ВЪЗДУХ: Ще делят ли колите на четни и нечетни в София?
Стефан Димитров подчерта, че проблемът не е само политически, а и на обществото. Той каза, че гражданите са длъжни да съблюдават тези въпроси и да се отнасят отговорно към тях.
Предложението за четни и нечетни номера на автомобилите е неефективно, смята Боян Рашев. Той каза, че във всеки град, в който е била предприета тази мярка, резултатът е бил повече от незадоволителен.
С какви мерки Столичната община ще се бори с мръсния въздух?
Главните мерки са насочени към транспорта и отоплението, каза той. Определени дългосрочни ефекти на предприетите политики, повлияват все още негативно върху въпроса с чистия въздух в цяла Европа каза тай, като даде пример за по-ниските дизелови акцизи на континента.
Предлагат пълна забрана за паркиране в "синя зона" при мръсен въздух в София
Стефан Димитров от своя страна подчерта, че данъчната политика трябва да бъде променена, за да се направи решителна крачка в решаването на този проблем.
Вижте целия разговор във видеото.
Редактор: