Снимка: БГНЕС
"Пътят е пуснат за експлоатация две години преди формалното му приемане", посочват от "Трейс Груп Холд" АД
Ремонтът на пътя, където стана тежкият инцидент с автобус, е завършен в края на 2016 г., след като продължава близо четири години и струва 23 милиона евро. Скоро след края на ремонта обаче започват проблемите. Открити са дефекти, въпреки че при приемането на обекта по документи всичко било перфектно. Следват пет опита на Пътната агенция да накара фирмата-изпълнител да ги отстрани, но безуспешно. Пътят е ремонтиран от фирмата „Трейс Своге”, която вече се казва „Си Билд България" ЕООД.
ВИЖТЕ СНИМКИ ОТ ВТОРИЯ ОГЛЕД НА АВТОБУСА
Работи се по три версии за трагедията с автобус край Своге (ОБЗОР)
Капиталът е прехвърлен на 30 юни миналата година, но когато е правен ремонтът още е била „Трейс Своге”. Собственик на капитала тогава е „Трейс Груп Холд” АД, която по данни на регистрите участва в 108 обществени поръчки на стойност близо 1 милиард лева - един от основните изпълнители на пътищата у нас.
От компанията изпратиха и своето становище по случая:
„Рехабилитацията на пътя е стартирана на 29 септември 2011 г. Ремонтните дейности включват реконструкция и рехабилитация на 23 кръстовища, пет тунела, два жп надлеза и 32 мостови съоръжения, възстановяване на пътната настилка и полагане на плътен асфалт по целия участък, допълнително монтиране и подмяна на предпазни съоръжения. Трасето преминава през 13 населени места. Цялостната рехабилитация на пътя е извършена съгласно проекта и Техническата спецификация. Изпълнението е по стандарта на инженерите консултанти FIDIC т.нар. Червена книга. По този стандарт изпълнителят е длъжен да съгласува всичко с инженера - британската международна инженерсно-консултантска компания „Mott Macdonald”, уточняват от компанията.
ТРАГЕДИЯТА КРАЙ СВОГЕ В СНИМКИ ПРЕЗ ОБЕКТИВА НА NOVA
„Асфалтовите настилки са изпълнени през 2014 г. Това е и годината, в която пътят е пуснат за експлоатация. Това става две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г. През периода на приключване на дейностите от наша страна и издаване на Акт 16 пътят е експлоатиран за нуждите на населението от възложителя. Рехабилитацията е осъществена, без да бъде спирано движението по тежкото трасе. Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем да вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения”, посочват още от „Трейс Груп Холд“ АД.
Взимат проби от асфалта на мястото на катастрофата с автобус (ВИДЕО+СНИМКИ)
„Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ “Хемус“ се пренасочи през Искърското дефиле, което допълнително значително натовари въпросното второкласно трасе. По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път. Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с възложителя, инженер-консултанта и всички отговорни институции”, допълват от компанията.
ВСИЧКО ЗА ТРАГИЧНИЯ ИНЦИДЕНТ ЧЕТЕТЕ ТУК
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: