По думите на Диана Ковачева подобни сигнали зачестяват

"Колекторските фирми да не могат да събират задълженията за просрочени битови сметки - ток, вода, парно". Това заяви в ефира на „Твоят ден” по NOVA NEWS омбудсманът Диaна Ковачева. До нея са достигнали и сигнали за пенсионери със запорирани сметки, които не могат да си получат COVID добавката, защото им се удържат пари. "Направила съм предложение за законодателна промяна, която да не позволи тази помощ да им бъде отнемана", подчерта Ковачева. 

„Изпратила съм препоръка до г-жа Корнелия Нинова, която се ангажира с темата за промени в Закона за колекторските фирми. Според мен е изключително важно, когато се стига до колекторска фирма, човекът, от когото ще се събират задължения, предварително да се е съгласил за това. Контролът и възможността на санкции, когато колекторските фирми нарушават правилата трябва да залегнат в закона”, категорична е омбудсманът.

По думите й често хората научават, че са стигнали до колекторкак фирма, когато започнат да им звънят и да ги притесняват по телефона. „Важно е да бъде регламентирана дейността на колекторските фирми. Хората се оплакват, че са подложени на тормоз и заплахи, което е неприемливо. След това е важно те да бъдат задължени да предоставят вярна и точна информация за дълга. Хора ми сигнализират, че им се предявяват искания за изтекли по давност или платени вече задължения”, поясни Ковачева.

Длъжниците се оплакват и от фирми за бързи кредити. „Там също няма регулация. Хората се обръщат към тях, когато са затруднени, и попадат в множество капани – прекомерни неустойки, високи такси”, каза омбудсманът.

Повече гледайте във видеото.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.

Редактор: Станимира Шикова