Целта на компанията е да печели нови клиенти

Tesla официално сваля цените на своите електромобили в САЩ и Европа с до 20%, разширявайки по този начин новата си агресивна стратегия за печелене на нови клиенти. Това се случва след срива на акциите на компанията при пропуска да представи доклад за продажбите през последното тримесечие на 2022 г.

Още преди няколко седмици главният изпълнителен директор Илон Мъск предупреди, че може да се окаже принуден да свали цените заради перспективата за рецесия и по-високите лихвени проценти. В тази ситуация Tesla трябва да поддържа растеж на продажбения обем за сметка на печалбата.

В Европа намалението може да е доста сериозно. В Германия, например, отстъпките са до 17%, в зависимост от оборудването на модела.

Все пак обаче най-високите намаления са за САЩ. Американският и китайският пазар представляват 75% от продажбите на Tesla. Европа все още изостава, макар компанията да е номер едно по продажби в Норвегия за миналата година, а предходния месец да измести и всички други марки при продажбите в Германия.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

Редактор: Маргарита Стоянчева