"Всички видими метални части в тунела са от неръждаема стомана”, уточни Красимир Найденов

Пуснаха движението през новия тунел "Железница" на автомагистрала "Струма". Съоръжението е с дължина около два километра и е най-дългият пътен тунел, изграждан в България. Той е и първото подобно съоръжение, което отговаря на всички европейски стандарти. В него има и говорител, съобщаващ за промени в движението.

СНИМКИ ВИЖТЕ ТУК

Очаква се с неговото въвеждане в експлоатация времето за пътуване до Гърция да се съкрати с между 5 до 15 минути, обясни пътният експерт Георги Бързаков. 

Kрай на тапите по АМ "Струма": Пускат движението през тунел "Железница"

По думите на Красимир Найденов, ръководител на проект „Тунел „Железница”, съоръжението разполага с всички системи за безопасност, наблюдение, контрол и управление на трафика.

„Изпълнени бяха различни нововъведения. Сред тях са и проходни галерии между двете тръби - четири за пешеходци и две - за автомобилни. Всички видими метални части в тунела са от неръждаема стомана”, допълни Найденов. 

От северната страна е завършено укрепването на свлачището. Остават малки довършителни дейности, но сигурността е гарантирана, увери експертът.

Тунелът разполага с всички системи за безопасност, мониторинг и контрол на трафика.

„Всички видими метални части са от неръждаема стомана, както и крепежните елементи. Съоръжението разполага с над 100 камери за видеонаблюдение”, коментира Красимир Найденов, ръководител на проекта.

В Кресненското дефиле ще се върви към цялостно изваждане на трафика извън него.

„Това, което министрите са предложили, е да се подготви строителството по трасето, което вече е проектирано”, обясни премиерът Николай Денков.

„Избраният в момента вариант, при който трафикът преминава еднопосочно в Кресненското дефиле, не е удачен. Така че решението е извън него и това е записано в програмата”, обясни министърът на регионалното развитие Андрей Цеков.

Той добави, че е реалистично до 2028 г. магистралата през дефилето да бъде завършена, като обвърза срока и с периода на допустимост на разходите по оперативна програма „Транспорт”, чийто максимум е до края на 2029 г.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase