Това е заложено в законопроект, който вече е в парламента

Правителството задължава със закон запасите от бензин и дизел в Държавния резерв да са от по-скъпия зимен клас. Новите изисквания са заложени в законопроекта за запасите от нефт и нефтени продукти, който вече е в парламента.

 
В момента законът не уточнява вида на задължителните запаси от горива. А зимният клас бензин и дизел е по-скъп от летния, заради специалните добавки.
 
На въпрос дали това няма да оскъпи прекалено доставките, от резерва отговориха, че и досега купуват само зимни горива. Такава била и световната практика. 
 
През март тази година, след като „Лукойл” премина от специални зимни бензин и дизел на обикновени, цените на едро паднаха с около 1,5%. След средата на април пък минахме на така наречените летни горива, което смъкна още цените, тъй като те са най-евтини.
 
Има значение и дали обновяването на запасите става през зимата или през лятото. Защото, ако държавата избере топлите месеци, това означава, че специално за нея ще се произвеждат горива със зимни добавки, което още веднъж ще вдигне цената, коментираха за Новините на Нова експерти от петролни компании. А част от последните поръчки за зимни горива за резерва са направени през август и септември миналата година. 
 
Запасите от горива могат да се съхраняват пет години, независимо дали бензинът или дизелът е зимен или летен. Страната ни трябва да може да разчита на запаси за 90 дни на база на среднодневното потребление. Резервът трябва да може да покрие 30 дни в случай на криза, а останалите 60 дни се покриват от запасите на веригите бензиностанции. 
 
Репортер: Марина Стоименова