За изминалата 2012 година средният ръст на оборотите на онлайн магазините у нас е над 10%
Въпреки икономическата криза у нас има магазини, които могат да се похвалят с ръст в продажбите и в студените зимни месеци. Това са както онлайн сайтовете, предлагащи стоки в мрежата и доставящи ни ги чрез "наложен платеж" , така и платформите, в които сами предлагаме употребявани или ненужни вещи.
За изминалата 2012 година средният ръст на оборотите на онлайн магазините у нас е над 10%, но бумът е настъпил непосредствено преди празниците в края на миналата година.
„През декември спрямо предишните месеци, в зависимост от сайта, има сайтове, които достигат до 300-400% ръст, има сайтове които нямат никакъв. Това зависи дали продуктите, които се предлагат, са специфични за Коледа. Например, сайтовете за играчки е нормално да имат многократно по-голям ръст спрямо останалите”, обясни Петър Ванчев от Българската асоциация за електронна търговия.
Дори обикновените хора, далеч от търговията, започват да продават какво ли не, водени от търговския дух на празниците.
Все по-плътното навлизане на интернет в живота ни, води до ръста в търговията през него, казват експертите. В онлайн магазините вече гледат сериозно на себе си, след поредните успешни коледни обороти. От Асоцияцията им твърдят, че вече разходите им надминават тези на обикновените магазини. За 2013 очакванията са отново за стабилен ръст в онлайн търговията.
Повече по темата гледайте във видеото.
Репортер: Данаил Глишев