Като пример министър Милошев посочи Софийския университет, където решението било отменено
Да бъдат замразени студентските такси там, където е възможно. Затова е настоял образователният министър Николай Милошев в разговори с ректори.
В предаването "Събуди се" Милошев оцени положително процеса на поетапното въвеждане на целодневно обучение за учениците.
„Хубаво е децата от всички класове постепенно да бъдат обхванати от целодневната форма на обучение – то е по-добре и за децата, и за родителите”, на мнение е просветният министър.
Ако този процес донесе проблеми в системата, министърът ще разчита на експертите да ги отстранят в кратки срокове. Колкото до предстоящите изпити, министърът заяви, че се надява да може да се похвали, че всички изпити – тези за 4-ти и за 7-ми клас, както и матурите, са преминали при добра организация и без никакви проблеми.
Ангажиментите на министъра са и в сферата на висшето образование. След като в няколко университета имаше протести срещу увеличението на семестриалните такси, министърът също се е заел с проблема.
„Това, което аз се опитах да направя в разговори – общо взето частни с почти всички ректори, защото се познаваме от преди да съм тук – просто да ги помоля там, където е възможно да бъдат замразени таксите”, призна министърът и поясни, че изглежда, че засега на доста места е успял да ги убеди.
Като пример Милошев посочи Софийския университет, в който ръководството се беше заканило да вдига таксите с 8 на сто. След студентските протести обаче решението беше отменено.
Частично крачка назад от идеята за по-високи студентски такси направи ръководството на УНСС. Така увеличението на таксите ще бъде по-малко само за хуманитарните специалности.
Въпреки масовото недоволство останалите студенти ще трябва да плащат с 33% повече. Затова и протестите в икономическия университет в София ще продължат.
Преди дни Милошев предложи държавата да плаща по-голямата част от студентските такси в университетите. Според него обаче на този етап средства за това в бюджета няма.
Повече гледайте във видеото или четете ТУК.