Абсурдно решение - закриват наскоро ремонтирана гара

 

Властта се отказа да спира влакове. Развръзката дойде, след като кабинетът намери допълнителни пари за БДЖ. Въпреки това обаче планираните за почивните дни протести остават.

 

И от синдикатите, и от гражданските организации потвърдиха, че демонстрации ще има на поне 10 места в страната. Днес стотици излязоха с плакати на гарата в Мездра. В това число пътници, железничари и хора от местната власт. Големият митинг е в Горна Оряховица утре, а протест ще има и на Централната гара в София в 11.00 часа. 

Още по темата

 

Оттук нататък желанието на хората е да видят реални реформи в железниците, а не само хаотични решения. 

 

"БДЖ-Пътнически превози" няма да предприема по-нататъшни рестриктивни действия за намаляване на обема на графика за движение на влаковете. Ще ревизираме за момента направените действия, но има едно уточнение. За определена част от подвижния състав има предписание за изваждането му от експлоатация, тъй като е опасен. Не отговаря на критериите за безопасност”, обясни транспортният министър Ивайло Московски.

 

Тази година са заделени 2 300 000 лева за ремонт на гари. Седем от чисто новите обаче ще бъдат закрити. Оказа се, че за ремонта на една от тях са похарчени над 70 000 лева, което според пътниците, които я ползват, е абсурдно.

 

Перла в склоновете на планината - така изглежда гара Цветино след направения в края на 2012 г. ремонт за 71 000 лева. Лъскава фасада, нова дограма, нов покрив и осветление. Всичко в името на удобството на хората, за които влакът е единствената връзка с цивилизацията. Гара Цветино се намира по линията на теснолинейката между Велинград и Якоруда. Няма асфалтов път до нея, пътува се с влака около половин час от Велинград.

 

Към гара Цветино пътуват около 30 души. Сутрин и следобед обаче хората са в пъти повече, тъй като влакът е транспорт за ученици, работници и техните родители, които продават мляко на пазара във Велинград.

 

Реално гарата ще продължи да съществува под формата на спирка. Тоест влакът ще спира, но няма да има персонал. От Национална компания „Железопътна инфраструктура” уверяват, че пътниците ще могат да ползват чакалнята. Разминаването на влаковете обаче няма да е възможно. Без персонал спирката ще бъде оставена на произвола на крадците, които първо ще отмъкнат новата дограма, а след това покрива и осветлението.

 

Тези въпроси трябва да бъдат решени до края на март, когато лъскавата гара ще остане спирка. От железопътната компания уверяват, че персоналът на Цветино няма да бъде съкратен, а преназначен на други места. 

 

Не е ясно дали всички спрени през януари влакове ще бъдат възстановени. До няколко седмици трябва да се разработи план за оздравяването на железниците. Министър Московски не изключва все пак да се стигне до съкращаване на железничари. Едва когато има отговори на тези въпроси, протестиращите и най-вече синдикатите ще решат какво ще правят оттук нататък.