Магазини и заведения напомнят за времето преди 1989 г.
Социализмът като мода. Звучи невероятно, но, оказва се, вече е факт. Все повече заведения и мероприятия у нас използват символиката от отминалите години, за да привличат клиенти.
Вечеря в компанията на Тодор Живков. Възможно е. В един ресторант във Велико Търново.
„Идеята е не да връщаме времето назад, а една лека препратка към всичко хубаво, което е било по онова време”, казва управителят Юри Чукуров.
Пазар в магазина на Тодор Живков. Възможно е - в Търговище. Там дори продавачът носи името на соцлидера.
„Чисто и просто едно съвпадение на имената. Затова му сложихме този надпис - Тодор Живков, на моето име”, казва търговецът.
Бизнес моделът „Продай соца” става все по-популярен. И вече не изненадва. Но някои все така ги плаши.
Продажба на миналото обаче трябва да има. В това е сигурна и Цветелина Цанкова. Тя организира комунистически турове и показва на чужденци спомени от годините преди 1989-а.
„Ние вървим към мястото, където е бил построен мавзолеят, който в момента е разрушен. Но задължително спираме тук и показваме снимки, защото сградата вече не съществува. И разказваме исторически как се е случило събитието”, споделя Цветелина.
Тя одобрява социализма като бизнес. И често посещава със своите туристи заведения в соц-стил.
„Соцът като мода” ще остане толкова противоречива тема, колкото ролята на социализма в миналото ни.
Още по темата гледайте във видеото.