Снимка: БГНЕС
Те са за тол-системата и за интермодален терминал в Пловдив
БСП алармира Борисов да спре две обществени поръчки - за тол-системата и за интермодален терминал в Пловдив, съобщи БГНЕС.
„Премиерът в оставка Бойко Борисов заяви, че всички обществени поръчки ще бъдат спрени, но понеже ние не вярваме на човек, който днес казва едно, а утре – друго, го призоваваме да се спре веднага един грабеж, касаеш концесия на интермодален терминал в Пловдив”, призова Драгомир Стойнев от БСП.
Той поясни, че обявлението за процедурата е публикувано на 23 ноември, когато правителството вече е в оставка. „Това е един интермодален терминал, който вече е изграден от НКЖИ и вместо дружеството да извършва търговска дейност, да получава приходи, изведнъж правителството решава, че трябва да се даде на концесия. Тоест, ще се даде на конкретна транспортна фирма, ние се съмняваме, че ще бъде голяма транспортна фирма от Пловдив, която ще спечели тази концесия и за 4000 лв. на месец”, обясни Стойнев.
Той поясни, че нещо, което е изградено, ще бъде предоставено на най-голямата фирма и тя ще започва да определя таксите за останалите фирми.
„Апелираме незабавно процедурата по тази концесия да бъде прекратена. Една фирма ще вземе изграден терминал от държавата за 27 години напред. Каква е тази справедливост? Отивайки си правителството иска да прави жестове или се опитва по някакъв начин да събира пари за изборите”, запита още Драгомир Стойнев.
От своя страна Георги Свиленски обясни, че инвестицията, която е направена за този терминал е 10 млн. лв. „Дават го за 4000 лв. на месец. При положение, че на НКЖИ това й е работата, може да го експлоатира и да печели”, посочи депутатът.
Свиленски припомни още за обществена поръчка, стартирала през април – май - за въвеждане на тол-система в България. „Това е системата, която трябва да регламентира плащанията за ползване на пътната инфраструктура. Още тогава сезирахме обществото и призовахме Борисов да спре тази процедура, защото е несправедлива спрямо всички български граждани. Тя предвижда таксуване на 85% от пътната инфраструктура в България. Няма такава държава в Европа, в която 85% от пътната инфраструктура да се таксува с тол-система”, каза Свиленски.
Редактор: