Снимка: iStock
Елтън дойде лично
Кинофестивалът в Кан поднася 12 дни незабравима магия на Френската ривиера всеки май. А ето и пет от най-запомнящите се моменти, на големия екран и извън него, които направиха от 2019-та година едно удивително преживяване.
Овации за Тарантино
Четвърт век след като буквално пренаписа историята на независимото кино със своето спечелило „Златна палма“ “Криминале“, Куентин Тарантино се завърна в Кан с един от най-очакваните филми от години. Световната премиера на „Имало едно време в Холивуд“ – мрачна приказка, която се развива в Тинселтаун през 1969 година, предизвика екзалтирани сцени на крещящи тълпи от фенове, тръпнещи в очакване да гледат филма. Когато всичко свърши неговият режисьор и звездите от лентата Леонардо ди Каприо, Брад Пит и Марго Роби бяха приветствани от публиката със ставане на крака и продължили близо 6 минути непрекъснати овации. Очевидно развълнуван Тарантино даде на публиката това, което тя очакваше – неговата интерпретация на жеста с двата пръста пред очите, който нашумя след незабравимия танц на Ума Търман и Джон Траволта в „Криминале“.
Връчиха почетната "Златна палма" на неповторимия Ален Делон (ВИДЕО+ГАЛЕРИЯ)
Елтън дойде лично в Кан
Елтън Джон пристигна в Кан, за да се присъедини към пантеона на рок легендите, облечени с емблематичните си якета с пайети, а „Рекетман“ взриви публиката на известния крайбрежен булевард „Кроазет“. Въпреки раздираща болка по време на фотосесия от очевиден проблем с таза и лекото накуцване по прочутия фестивален червен килим, певецът успя да заслужи своя филмов момент. Звездата едва сдържа сълзите си докато тълпата аплодираше изпълнения с огромен енергиен заряд филм. Когато обаче британския актьор Тарън Еджъртън, превъплътил се в Елтън на екрана, сподели емоциите си по време на снимките на лентата, музикалната рок легенда не можа да сдържи сълзите си. А на афтър партито след премиерата Елтън Джон седна на огромното пиано и буквално „събори покрива“ с удивителния си дует с Еджъртън на саундтрака към филма.
Подпечатано с целувка
Най-известният режисьор на Испания Педро Алмодовар се събра отново със звездите от ранните си филми – Антонио Бандерас и Пенелопе Круз, за лентата претендент за „Златна палма“ – „Болка и слава“. Във филма Бандерас играе режисьор, чийто първообраз е самият Алмодовар, докато Круз играе ролята на неговата майка – образ, който се появява в ретроспекция, което означава, че двамата първокласни актьори никога не се появяват на екран заедно през целия филм. В сцена, която мнозина определиха като „най-добрата целувка“ по време на тазгодишния фестивал, героят на Бандерас за кратко се среща със своя стара изгора, изиграна от аржентинския актьор Леонардо Сбаралия, за изпълнена с наелектризираща еротична прегръдка.
Брад Пит, Леонардо ди Каприо и Марго Роби в "Имало едно време в Холивуд" (ВИДЕО+СНИМКИ)
„Никога не ми е стискало да целуна някой по такъв интимен начин“, сподели Алмодовар пред репортери. „Двата 50-годишни мъже, които се целуват с толкова много страст и вълнение на екрана е нещо, което не се вижда всеки ден“.
Жените говорят
Активисти срещу абортите се присъединиха към група жени звезди, водени от Круз, Шарлоте Гейнсбърг, испанската актриса Роси де Палма и френския режисьор Клер Дени, за да привлекат вниманието на Кан с демонстрация. Размахвайки зелени бандани, те скандираха в подкрепа на аржентинския документален филм "Нека бъде закон", който направи премиерата си на фестивала. В него се разказва историята на борбата за правата на жените в преобладаващо католическата страна, която стана горчиво разделена от абортите.
Една година след скандала #MeToo, свързан със сексуални посегателства в развлекателната индустрия, разтърсили фестивала, се появи един нов обвинител
Санд ван Рой, чието обвинение в изнасилване срещу френския филмов режисьор Люк Бесон беше отхвърлено през февруари заради липса на доказателства, се отправи по стъпалата към фестивалния дворец. На гърба й бяха татуирани думите „Спрете насилието срещу жени”, а юмрукът й беше вдигнат във феминистки символ.
Уникално чувство
Дъждовното и хладно време попречи на много от тазгодишните празненства, включително на яхтени партита и плажни прожекции, които обикновено съпътстват фестивала. Организаторите на събитието в Кан обаче имат нюх за показността и успяха да превърнат една дъждовна нощ в почит към класическото кино. Гостите на премиерата на последната част от трилогията на Клод Лелуш "Мъж и една жена" бяха посрещнати с неостаряващата песен „Пея под дъжда“ по високоговорителите, докато се изкачваха по подгизналия червен килим.
Някои от гостите дори завъртяха своите чадъри в такт с песента.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: