iStock
Според доклади между 30 и 50 % от колите втора ръка в Европа не са с реални километражи
Край на манипулирането на километражи. Европейската комисия въвежда единна система за обмен на данни за пробег на леките коли. Изминатите километри ще се взимат от годишните технически прегледи на автомобилите
За да продава коли в България, Алекс Доросиев внася автомобилите предимно от Италия, Швейцария и Германия. Не лесно обаче се проследява дали километрежът им не е превъртян още в чужбина.
"Има такива програма, в които се вкарва регистрационния номера, но не винаги са достоверни и не винаги се проследява тази информация", заяви той.
Манипулираният километраж води до рискове, казват експертите.
"Това е измама и вкарване в заблуждение на клиента, тъй като, той си мисли, че автомобила е на малко километри, естествено има повече опасност от появяване на дефекти и аварии", обяснява инж. Георги Илиев, собственик на автосервиз и пункт за ГТП.
Държавата ще следи със софтуер превъртането на километражи
Според доклади между 30 и 50 % от колите втора ръка в Европа не са с реални километражи. Данните от пробега обаче задължително се записват при годишния технически преглед на автомобила.
За да се избегнат подобни злоупотреби, Европейската комисия въвежда единна система между страните-членки.
"Преди да си купиш кола от автокъща в България ще можеш да видиш предните 3-4 години какъв пробег е имала", казва Андрей Новаков, евродепутат от ЕНП/ГЕРБ.
Системата обаче не е задължителна.
"Технически нашата система позволява да се свърже с единна европейска система, това е въпрос на време и на техническо изпълнение", смята Бойко Рановски, директор ИА, Автмомобилна администрация.
Първоначално данните ще могат да бъдат следени само от КАТ.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.