"Декларираните работи са много по-малко количество, спрямо заложените по проекти", заяви вътрешният министър

Средно по 30 милиметра дебелина липсват от асфалта на два лота на магистрала „Тракия”. Проверките са правени в участъка между Стара Загора и Нова Загора и на лот 3, който свършва при Ямбол. По думите на вътрешния министър Иван Демерджиев и колегата му от регионалното ведомство Иван Шишковдвама, спестени са материали за най-малко 40 млн. лв. Тепърва ще се извърши и проверка с какво качество са материалите, които са използвани.

"Встъпвайки в мандата си като служебен вътрешен министър, обещах да дам яснота докъде са стигнали разследванията по отношение на „Хемус” и "Тракия". В хода на проверка на работата по това докъде са стигнали разследванията се натъкнахме на два проблема. Единият е какво е вложено във вече изградените пътища и на какво се дължи тяхното лошо състояние. Другото обстоятелство, което проверихме, е дали има ремонти, които по естеството си са основни, но всъщност са правени по друг ред като текущи", каза вътрешният министър Иван Демерджиев. 

По думите му са взети проби от настилката и вложените в нея материали. „Така наречените „ядки” от определени участъци бяха предадени на Института за пътища и мостове към АПИ за изследване. От пробите веднага се вижда, че декларираните работи са много по-малко от заложените по проекти. Вложените материали изглеждат и с много лошо качество”, подчерта вътрешният министър.

„Дебелината на пътното платно е значително по-малка. Част от материалите видимо се разминават. Запазили сме някои проби, за да може, при нужда, да бъдат изследвани от независима лаборатория и извън границите на България”, категоричен е министър Демерджиев.  

Регионалният министър заяви, че са направени проверки на лот 2 и лот 3 на АМ "Тракия". Той обясни, че при първия лот Стара Загора - Нова Загора са открили, че при дебелина на асфалта от 220 см по проект, реалната е 189 см. "В чистите пластове асфалт дебелината е 89 см, при изискуеми 120 см", заяви той. 

По думите на архитект Шишков в лот 3 - от Нова Загора до Ямбол, проблемът при взетите проби е по-голям. "В този лот проблемите започват да стават още по-големи. 120 см трябва да бъдат всички пластове, а средно те са по 105 см", каза той.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

Редактор: Станимира Шикова