Хазартните заведения прилагат сензорна маркетингова и брандинг стратегия

Дизайнът и оформлението на казиното са начин да се накарат залагащите да прекарат възможно най-много време там. И това не е случайно, като се имат предвид слабостите на човешката психология. Хазартните заведения имат вградено предимство, като прилагат успешна сензорна маркетингова и брандинг стратегия. Така чрез въздействие върху всичките пет сетива се създава фантастичен свят, проектиран да накара играчите да играят и да желаят да се върнат. Онлайн казината като Palmsbet казино също са предпочитани от някои играчи.

Къде неврологията и дизайнът на казината се свързват

Установено е, че начинът, по който се чувстват клиентите в едно хазартно заведение може да се повлияе от неговия физически дизайн. Атмосферата, която се създава е стимулираща. Благодарение на мигащите светлини, звука на удряне на чипове по масата, отличителния аромат на казиното и звука на слот машини, се създава пристрастяваща среда.  По този начин се постига ангажиране на ума и тялото, което се явява пресечната точка на неврологията, психологията и дизайна на казиното.

Как казината ангажират сетивата

Едва ли има някой, който да не е изпитвал онзи изненадващ момент, в който полъхът на познат аромат или първите няколко такта на песен предизвикват неочаквана емоция или извикват далечен спомен. Сетивата при хората работят в тандем, така че виждайки, докосвайки, помирисвайки, опитвайки и слушайки това, което е около тях да се създаде по-силна връзка с момент, обект и пространство.

Чрез прилагане на набор от техники, някои от които доказани от науката, се оказва влияние върху вярванията, чувствата, мислите и спомените на залагащите и така се създава траен имидж на казиното в съзнанието им. Дизайнерите и архитектите на хазартните заведения чрез внимателен подход към дизайна успяват да създадат смисъл и настроение. По този начин те осигуряват всичко, за което жадува човешкият мозък, а именно – стимулация.

Гледка

Зрението е най-важно от всички човешки сетива, като две трети от всички сетивни клетки в човешкото тяло се съдържат в очите. Според проучване, когато хората „чуят“ информация три дни по-късно могат да си спомнят само 10% от подробностите, но ако е съчетана с подходящите „визуални ефекти“ хората запазват 65% от информацията.

Ето защо, когато се изберат правилни визуализации в казиното, цялата атмосфера и околностите ще бъдат още по-запомнящи се. Съобщения на видео стените от рода на „най-добрата нощ в живота ми“ може да се използват като инструмент за привличане на интереса на играчите. За да се чувстват възможно най-спокойни залагащите, в хазартните заведения се създават уютни пространства, включващи високи тавани, красив декор и лесно за навигиране оформление.

Звук

Когато клиентите посетят казиното първото нещо, което достига най-бързо до мозъка им е звукът. След като звуковата вълна достигне до ухото, тя се разпознава за 0,05 секунди.

Казината имат възможността да повлияват върху поведението на хората, когато залагат, чрез използването на музика. При проучване е установено, че при слушане на саундтрак с ниско темпо те залагат по-дълго поради релаксиращия му ефект, а при слушане на музика с високо темпо има по-бързо време за реакция при залагане.

Благодарение на целенасочена програма за музика и съобщения се създава казино атмосфера, с чиято помощ клиентите ще се задържат за по-дълго време, ще се увеличат разходите и ще се повиши производителността на служителите. Тук идва и моментът да се отбележи безопасното онлайн залагане.

Вкус

В казината е по-трудно да се приложи сензорната стратегия на вкуса, но все пак има начин да бъде симулирана. Съществуват луксозни казина, които разполагат с ресторанти, така че да задържат клиентите си и да отговорят на нуждите на най-взискателните от тях. Ето защо веднъж посетили и опитали някое вкусно ястие или конкретна напитка, посетителите могат да си припомнят за времето, прекарано в казиното. По този начин ще се насърчат продажбите и ще се създаде чувство за приятно изживяване.

Мирис

Важно е да се отбележи, че обонянието е 10 000 пъти по-чувствително от вкуса, защото прониква директно в паметта на хората. Това е причината казината да използват аромати, като по този начин карат залагащите да продължат да играят, а също така служат за прикриване на неприятни миризми. След  провеждане на експеримент с парфюмирани и неароматизирани зони в казино, било установено, че сумата, която е заложена в ароматизираната зона, се е увеличила с повече от 45%.

Миризмите могат много бързо и лесно да предизвикват емоции. По този начин те подтикват мозъкът да мисли за предишна голяма печалба, например от игра на маса или слот машина. Благодарение на това, въздействието е такова, че играчите биха искали да се върнат към това запомнящо се събитие, среща или вечер в казиното.

Усет

Има много начини, по които казината могат да се възползват от способността на хората да усещат. Мениджърите на казината знаят това и използват различни средства, като слот машини или покер чипове, за да въздействат на играчите.

За да бъде престоят в казиното комфортен и приятен, на клиентите може да бъде предоставено превъзходно обслужване, благодарение на услугата консиерж. Има много хазартни заведения, които сега използват програми за виртуален консиерж. Така гостите могат директно от мобилното устройство да получат помощ относно специални резервации за вечеря, опции за пътуване, билети за опера или театър, настаняване в хотел и други. На свой ред тази услуга помага да се стимулира усещането за „докосване“.

Заключение

Колкото по-добре се чувстват клиентите в едно казино, толкова по-дълго време могат да останат там и да харчат повече пари. Чрез съчетанието на луксозен интериор с бляскав декор, блестящи светлини и запомнящи се аромати се създават пространства, които да стимулират и удовлетворят всички сетива. Хазартните заведения оказват подсъзнателно въздействие върху играчите, така че да могат да ги накарат да се връщат отново. Именно затова е важно играчите да имат мярка и да не стават жертви на хазартната зависимост.

Редактор: Георги Генов