Снимка: БТА
Протестните действия ще продължат до 29 януари
Машинистите от железопътния транспорт в Германия започнаха най-дългата си стачка, която ще продължи 6 дни. Тя се провежда по призив на синдиката GDL и е породена от спор с националния жп оператор "Дойче бан".
Заетите в сектора продължават да настояват за намаляване на работното време от 38 на 35 часа при същото заплащане. От германските железници обаче не приемат исканията.
Снимка: БТА
Протестът започна в 18:00 ч. във вторник в товарния транспорт, а рано тази сутрин стачните действия обхванаха и пътническия.
Машинистите в Германия обявиха шестдневна стачка
Протестните действия трябва да продължат до 18:00 ч. на 29 януари. През следващите няколко дни пътуващите в Германия ще се сблъскат със значителни ограничения при превозите на дълги разстояния и регионалния жп транспорт.
Снимка: БТА
„Стачката се провежда в логистичния сектор, който е в криза. Заради войната в Близкия изток изпитваме значителни затруднения в световния морски трафик, корабите трябва да пътуват по-дълго. Тези кораби пристигат по-късно в пристанищата и стоките трябва да се извозват възможно най-бързо, за да се избегнат задръствания, каквито преживяхме по време на пандемията от COVID-19. Стоките, които произвеждаме тук, също трябва да бъдат вкарани в международния морски транспорт”, заяви икономическият анализатор Михаел Грьомлинг.
Другата страна на монетата са икономическите проблеми. Според експерти само ден национална стачка на железниците струва около 100 милиона евро на икономиката, а при шестдневна стачка могат да се очакват щети на стойност милиард евро.
Както и при предишните стачки, "Дойче бан" изготви разписание със значително намалени услуги. Пътуващите могат да разберат кои влакове ще се движат чрез уебсайта на германския жп оператор или неговото мобилно приложение.
Последвайте ни